Intenzivní kurz C# a programování her Unity

→ Detail kurzu
Forma:online i prezenčně
Jazyk:Čeština
Celkový počet lekcí:25
Začátečník Pokročilý Odborník
Intenzivní kurz C# a programování her Unity

Anotace:

Staňte se programátorem v C# a vytvořte si vlastní herní projekty v Unity! Tento komplexní kurz vás provede základy C#, objektově orientovaným programováním, prací s herní fyzikou, detekcí kolizí, texturami, osvětlením a tvorbou uživatelského rozhraní. Budete pracovat na 2D i 3D hrách a získáte cenné zkušenosti z praktických projektů a konzultací. Naučte se programovat a vytvářet hry v jednom kurzu a otevřete si dveře do světa IT a herního vývoje! Přihlaste se ještě dnes a staňte se tvůrcem her.


Předpoklady:

Základní znalost jazyka C#. Konkrétně: podmínky, cykly, datové struktury (seznam, slovník) a základy objektově orientovaného programování.

Kdy:

18:00-20:30

Kde:

online

Počet lekcí:

14

Obsah modulu

1. lekce

Základy

  • Vývojové prostředí
  • Syntaxe
  • Struktura C# kódu
  • Primitivní datové typy
  • Funkce a jejich parametry
  • Práce s konzolí

2. lekce

Objektově orientované programování 1

  • Referenční a hodnotové typy
  • Třídy a struktury
  • Dědičnost, zapouzdření, polymorfismus
  • Abstraktní třídy
  • Overriding, overloading

3. lekce

Objektově orientované programování 2

  • Rozhraní
  • Generické datové typy
  • Praktické příklady

4. lekce

Pole, kolekce a základní datové struktury

  • Pole, vícerozměrná pole
  • Seznamy, slovníky a množiny
  • Rozhraní pro kolekce

5. lekce

Algoritmy, složitost a datové struktury

  • Složitost algoritmů
  • Základní algoritmy
  • Rekurze, její výhody i nevýhody
  • Pokročilé datové struktury

6. lekce

Procvičování 1

Lekce je pojatá jako workshop během něhož si účastníci zkusí vyřešit jednoduché programovací úkoly a hry.

7. lekce

Funkcionální programování a LINQ

  • Lambda výrazy
  • Extension metody
  • Vyhledávání, filtrace a projekce dat
  • Líné vyhodnocování

8. lekce

I/O operace a zpracování výjmek

  • Práce s souborovým systémem
  • Serializace objektů
  • Zpracování výjmek
  • Best practices pro práci s výjimkami

9. lekce

Události a delegáti

  • Delagáti
  • Práce s událostmi
  • Praktické použití při práci s UI

10. lekce

Tvorba GUI aplikací, WPF 1

  • Tvorba GUI
  • Praktická část

11. lekce

Tvorba GUI aplikací, WPF 2

  • Tvorba GUI
  • Praktická část

12. lekce

Clean code, opakování

  • Best practices pro tvorbu kódu
  • Symptomy špatného kódu
  • Clean code
  • Opakování

13. lekce

Novinky v C# a .NET

  • Neujžitečnější novinky v C#
  • Asynchronní zpracování (async-await)

14. Lekce

Časté otázky na pohovoru

Během této lekce se zaměříme na nejčastější otázky na pohovoru týkající se C# a .NETu.

Nepovinné

Skupinové konzultace

Kurz bude doplněn o minimálně 4 skupinové konzultace, kde bude probíhat code review kódu účastníků, budou se probírat jejich otázky a jimi vybraná témata.

Nepovinné

Projekt

V polovině kurzu jsou zveřejněna zadání projektů, na kterých studenti mohou pracovat. Každý projekt má přiřazeného vedoucího, se kterým může konzultovat.

Nepovinné

Kariérní poradenství a příprava na pohovor

  • Karierní poradenství
  • Pohovor na zkoušku
  • Revize životopisu a linkedin profilu

Kdy:

18:00 - 20:30

Kde:

online

Počet lekcí:

11

Obsah modulu

 

1. lekce

Úvod do Unity

  • Přehled Unity Engine
  • Nastavení Unity a Visual Studia
  • Rozhraní Unity editoru
  • Vytváření a asset management

2. lekce

Základní koncepty

  • GameObjects a komponenty
  • Transformace a hierarchie
  • Prefaby a správa assetů

3. lekce

Skriptování v Unity s C#

  • Životní cyklus MonoBehaviour
  • Základní skriptování: pohyb a vstup
  • Práce s Unity API
  • Debugging a osvědčené postupy
  • Představení projektu Sluneční soustavy

4. lekce

Demo projekt + Kamera a audio

  • Audio zdroje, posluchače, prostorové míšení
  • Nastavení kamery
  • Nastavení zvuku ve hře

5. lekce

Fyzika a kolize

  • Tuhá tělesa a kolize
  • Fyzikální materiály
  • Řešení kolizí a spouštěčů
  • Raycasting

6. lekce

3D - textury, materiály a osvětlení

  • Základy textur
  • Materiály - shadery, vlastnosti
  • Jak nastavit osvětlení ve scéně - základy

7. lekce

Herní koncepty - uživatelské rozhraní

  • Co je to herní manažer
  • UI menu
  • Jak vytvářet a načítat úrovně na základě interakce uživatele nebo stavu hry

8. lekce

Herní koncepty - herní manažer

  • Co je to herní manažer
  • Práce s herním manažerem

9. lekce

Vytvoření hry - průvodce

  • Nastavení scény, herní manažer
  • Zrod nepřátel
  • Střelba projektilů
  • Správa herních stavů
  • Načítání úrovní
  • Skriptování
  • Nasazení

10. lekce

Vytvoření hry - průvodce 2

  • Nastavení scény, herní manažer
  • Zrod nepřátel
  • Střelba projektilů
  • Správa herních stavů
  • Načítání úrovní
  • Skriptování
  • Nasazení

11. lekce

Konzultace k projektům

Konzultace a zpětná vazba k projektům, které byly zadávány v průběhu studia.

Obsah modulu

Dle zájmů uchazeče je možné provést karierní poradenství. Konkrétně se může jednat například o:
  • Revize životopisu a Linkedin profilu
  • Pohovor na zkoušku
  • Revize vlastních zdrojových kódů
  • Orientace na trhu práce

    


Seznam termínů

Kdy:

Kde:

Cena:

04. 02. - 21. 05. 2025
18:00 - 20:30

Základní C# v úterý

Programování her ve čtvrtek

Vždy 18:00 - 20:30

online Cena do 31. 12.: 19 990 Kč s DPH
Standardní cena: 27 990 Kč s DPH
Přihlásit

Nevyhovuje ti termín?

Dej nám na sebe kontakt a my ti dáme vědět hned, jak vypíšeme nový, nebo ho uspořádáme přímo pro tebe.

Lektoři:

Zdeněk Vais

Zdeněk Vais

Koordinátor kurzů & Lektor

Zdeněk programuje už od střední školy. Od té doby si prošel cestou od programátora přes team leadera až k architektovi. Za tuto dobu vyvíjel velké finanční systémy, věděcké aplikace nebo například IoT řešení pro letadla.

Marian Kałuża

Marian Kałuża

Lektor C# & SW architektury

Marian je zkušený vývojář, team leader a sowftwarový architekt. Za svoji kariéru pracoval především na velkých enterprise systémech a distribuovaných aplikacích. V současnosti pracuje jako software architekt ve společnosti Oracle. U nás se věnuje především výuce programovacího jazyka C#, SCRUMu a clean code.

Peter Malik

Peter Malik

Lektor C# a SQL

Peter je zkušený vývojář s osmiletou praxí. Mezi svými kolegy je znám svou schopností nacházet elegantní řešení pro komplikované problémy. V součastnosti pracuje jako senior vývojář ve společnosti Oracle. U nás se zaměřuje na výuku C# a hravé programátorské úlohy.