Programování her v C# a Unity

→ Detail kurzu
Forma:online i prezenčně
Jazyk:Čeština
Začátečník Pokročilý Odborník
Programování her v C# a Unity

Anotace:

Během našeho kurzu programování her v C# a Unity si vytvoříte vlastní herní projekty! Naučíte se pracovat s herní fyzikou, detekcí a reakcí na kolize, texturami, osvětlením a tvorbou uživatelského rozhraní. Budete pracovat na 2D i 3D hrách. Praktické projekty a konzultace vám pomohou posunout vaše dovednosti na novou úroveň. Přihlaste se ještě dnes a staňte se tvůrcem her!


Předpoklady:

Základní znalost jazyka C#. Konkrétně: podmínky, cykly, datové struktury (seznam, slovník) a základy objektově orientovaného programování.

Obsah kurzu

1. lekce

Úvod do Unity

  • Přehled Unity Engine
  • Nastavení Unity a Visual Studia
  • Rozhraní Unity editoru
  • Vytváření a asset management

2. lekce

Základní koncepty

  • GameObjects a komponenty
  • Transformace a hierarchie
  • Prefaby a správa assetů

3. lekce

Skriptování v Unity s C#

  • Životní cyklus MonoBehaviour
  • Základní skriptování: pohyb a vstup
  • Práce s Unity API
  • Debugging a osvědčené postupy
  • Představení projektu Sluneční soustavy

4. lekce

Demo projekt + Kamera a audio

  • Audio zdroje, posluchače, prostorové míšení
  • Nastavení kamery
  • Nastavení zvuku ve hře

5. lekce

Fyzika a kolize

  • Tuhá tělesa a kolize
  • Fyzikální materiály
  • Řešení kolizí a spouštěčů
  • Raycasting

6. lekce

3D - textury, materiály a osvětlení

  • Základy textur
  • Materiály - shadery, vlastnosti
  • Jak nastavit osvětlení ve scéně - základy

7. lekce

Herní koncepty - uživatelské rozhraní

  • Co je to herní manažer
  • UI menu
  • Jak vytvářet a načítat úrovně na základě interakce uživatele nebo stavu hry

8. lekce

Herní koncepty - herní manažer

  • Co je to herní manažer
  • Práce s herním manažerem

9. lekce

Vytvoření hry - průvodce

  • Nastavení scény, herní manažer
  • Zrod nepřátel
  • Střelba projektilů
  • Správa herních stavů
  • Načítání úrovní
  • Skriptování
  • Nasazení

10. lekce

Vytvoření hry - průvodce 2

  • Nastavení scény, herní manažer
  • Zrod nepřátel
  • Střelba projektilů
  • Správa herních stavů
  • Načítání úrovní
  • Skriptování
  • Nasazení

11. lekce

Konzultace k projektům

Konzultace a zpětná vazba k projektům, které byly zadávány v průběhu studia.

Časté otázky

Kurz je vhodný pro každého, kdo má základní znalost jazyka C# (podmínky, cykly, kolekce) a chce se naučit tvořit jak 2D tak 3D hry. Účastník kurzu může být jak hobby programátor tak profesionál, který se chce naučit nové dovednosti.

Kurz bude probíhat formou online výuky s živými lektory doplněné o nepovinné úkoly a testy dostupné v elearningu a individuální konzultace s lektory. Veškeré materiály a záznamy z lekcí budou zveřejněny v našem elearningu. Pokud dojde k rozvolnění a situace to dovolí, je možné dvě lekce realizovat prezečním způsobem a to jak v Praze tak i v Brně.

Unity je jedním z nejpopulárnějších herních engineů na světě díky své flexibilitě, intuitivnímu rozhraní a podpoře multiplatformního vývoje. To znamená, že hru vytvořenou v Unity lze snadno exportovat na různé platformy, jako jsou PC, konzole, mobilní zařízení nebo VR headsety. Díky rozsáhlé komunitě a velkému množství online tutoriálů, pluginů a nástrojů je snadnější začít a učit se novým technikám. Unity také podporuje práci v týmech a jeho využití přesahuje hranice herního průmyslu – často se používá i v oblastech, jako je simulace, architektura nebo filmová produkce.

  • Video záznam z lekcí
  • Přístup do elearningového systému s více než 100 příklady a testy
  • Individuální online konzultace během práce na úkolech
  • Zapůjčení odborné literatury na dané téma
  • Příprava na pohovor
  • Přístup na naše přednášky a webináře zdarma
  • Certifikát o absolvování kurzu


Seznam termínů

Kdy:

Kde:

Cena:

12. 03. - 21. 05. 2025
18:00 - 20:30

Každý čtvrtek

18:00 - 20:30

 

online Cena do 31. 12.: 9 990 Kč s DPH
Standardní cena: 12 990 Kč s DPH
Přihlásit

Nevyhovuje ti termín?

Dej nám na sebe kontakt a my ti dáme vědět hned, jak vypíšeme nový, nebo ho uspořádáme přímo pro tebe.

Lektoři:

Zdeněk Vais

Zdeněk Vais

Koordinátor kurzů & Lektor

Zdeněk programuje už od střední školy. Od té doby si prošel cestou od programátora přes team leadera až k architektovi. Za tuto dobu vyvíjel velké finanční systémy, věděcké aplikace nebo například IoT řešení pro letadla.

Marian Kałuża

Marian Kałuża

Lektor C# & SW architektury

Marian je zkušený vývojář, team leader a sowftwarový architekt. Za svoji kariéru pracoval především na velkých enterprise systémech a distribuovaných aplikacích. V současnosti pracuje jako software architekt ve společnosti Oracle. U nás se věnuje především výuce programovacího jazyka C#, SCRUMu a clean code.