Kurz je určený pro mládež ve věku 12 až 15 let a svoje účastníky provede základy programování v Pythonu. Kurz je veden zábavnou formou během níž se studenti naučí úvod do programování, základy syntaxe a algoritmického myšlení. Pro zpestření výuky bude kurz doplněn programováním elektroniky s využitím Raspberry Pi. Tempo výuky bude přizpůsobeno potřebám účastníků.
Základy logického myšlení a zájem o počítače a programování
V první lekci proběhne úvod do programování samotného. Řekneme si, co to programování vlastně je a jaké programovací jazyky existují. Představíme si nástroje, které budeme v průběhu kurzu potřebovat a rochodíme programovací jazyk Python.
V této lekci si ukážeme, jak vytvořit jednoduchý program pro příkazovou řádku. Vysvětlíme si základy logických operací nezbytných pro tvorbu každého programu.
Podmínky tvoří základní ovládací prvky každého programu. Cílem této lekce bude naprogramovat jednoduchou kalkulačku.
Posledním základním kamenem každého programu jsou cykly. Lekce účastníky provede různými typy cyklů v Pythonu a vše procvičí na vykreslování nejrůznějších obrazců a cest.
Bez funkcí bychom museli psát stále stejný kód pořád dokola. V této lekce se naučíme funkce vytvářet i používat.
Budeme procvičovat vše, co jsme se doposud naučili. Navážeme na želví logiku z 4. lekce a pokusíme se náš program naučit vykreslovat složitější obrazce.
Ukážeme si, jak v paměti reprezentovat proměnný počet dat a jak s nimi pracovat. Seznámíme se s datovými strukturami seznam, slovník a množina.
Jak v programu reprezentovat text a jakým způsobem s ním můžeme pracovat? To vše si ukážeme v této lekci.
V této lekci se seznámíme s hardwarovou platformou Raspberry Pi a ukážeme si, jak ji ovládat pomocí Pythonu.
Pokračujeme v programování elektroniky a rozšíříme projekt z předchozí lekce.
Objektově orientované programování (OOP) je v současnosti nejpoužívanějším způsobem jak vytvářet a strukturovat kód. V první lekci se seznámíme se základními myšlenkami OOP. Vysvětlíme si pojmy jako je zapouzdření, třída nebo instance. Nabyté poznatky využijeme při tvorbě konzolové hry.
V závěrečné lekci využijeme vše, co jsme se doposud naučili a vytvoříme jednoduchou konzolovou hru.
Kurz bude probíhat formou online výuky s živými lektory doplněné o nepovinné úkoly a testy dostupné v elearningu. V případě když dojde k rozvolnění vládních opatření, můžou po dohodě některé lekce proběhnout prezenčně v naší učebně na ulici Starobrněnská.
Většina lekcí obvykle sestává z výkladu nové látky a následně jejího procvičení. Mezi tyto lekce jsou zařazeny lekce čistě procvičovací, kdy se neprobírá nová látka.
Naším cílem je přizpůsobit tempo výuky účastníkům a především pro ně kurz udělat poučným a zajímavým.
Ano, budeme vypisovat i navazující kurz pro mládež. Případně je možné si zapsat i některý z kurzů pro dospělé.
Python je jeden z nejpoužívanějších jazyků současnosti. Zároveň se jedná o jazyk s jednoduchou syntaxí, která jej činí vhodným pro začátečníky.
Kdy: |
Kde: |
Cena: |
|
---|---|---|---|
út 23. 02. - 11. 05. 2021 15:30 - 17:30 |
online / Brno, Starobrněnská |
Cena do 01. 02.: 1 590 Kč Standardní cena: 1 990 Kč |
Přihlásit |
čt 18. 02. - 06. 05. 2021 16:00 - 18:00 |
online / Brno, Starobrněnská |
Cena do 01. 02.: 1 590 Kč Standardní cena: 1 990 Kč |
Přihlásit |
Adam studuje Fakultu informatiky VUT, kde se aktuálně zabývá problematikou evolučních algoritmů. Mezi jeho oblíbené programovací jazyky patří Python a C++. Vedle programování aktivně sportuje, věnuje se cyklistice a Taekwondu.